A jsme zase o krok blíže ke zrodu empati karet. Propluli jsme červnovým testování, kdy jsme zveřejnili celkem čtyři karty a vyzvali vás ke komentářům a námětům. Moc si totiž přejeme, aby karty plnily svůj účel a abyste je používali rádi. Obdrželi jsme spoustu nadšených a podporujících zpráv, za což jsme samozřejmě rádi a motivují nás k další práci. Ale ještě o něco cennější pro nás byly náměty, které nás donutily se zamyslet.
A co jsme se dozvěděli?
Líbí se vám, že jsou příběhy krátké. Děti zvládnou udržet pozornost a díky málo detailnímu popisu se dokáží snadněji ztotožnit s některou s postav. Příběhy jsou typické pro dětský věk, proto je napadají jejich vlastní příběhy, které s radostí sdílí. Také jste psali, že vás překvapilo, jak se vaše děti dokázaly vžít do aktérů a hledaly to správné slovo, které by vyjádřilo pocity a potřeby. Trochu jako nějaká hádanka, na kterou najdeme odpověď uvnitř sebe. Ocenili jste rozdělení témat (karet) do tří kategorií - když si něco řeší hlavní postava, když někdo jiný a do třetice když jde o společný problém, který mají společně řešit.
Opakovala se také několikrát zpráva, že hledání možných řešení situací už byl docela oříšek. Paráda. To je právě ta výzva k seberozvoji, kterou karty nabízí. Společným přemýšlením, formulováním myšlenek a vzájemným sdílením svých zkušeností získáváme výbavu, která se hodí do života.
Někteří z vás reagovali i na jazykovou stránku textu. A tak jsme nezaváhali a rozhodli jsme se, že empati kartám dopřejeme pečlivou jazykovou korekturu jedné šikovné paní učitelky češtiny a literatury, které je už s očekáváním vyhlíží.
Děkujeme i za náměty pro třídní či skupinovou práci s kartami. Na jejich základě plánujeme vytvoření speciálního manuálu. Zvažujeme také vydání karet pouze s obrázky bez textu, se kterými by bylo možné pracovat také také projektivně a uplatní je především školní či poradenští psychologové, metodikové prevence, terapeuti, sociální pracovníci apod.
Máme radost, že karty oslovily děti v nejrůznějším věku, vzbudily zájem nejen doma, ale i ve třídách. A především, že vám, rodičům a dospělákům, co pracují s dětmi, přijdou smysluplné.